Ga naar inhoud

vijver water waarden


Jan Brijder

Aanbevolen berichten

Hoe kan ik het beste de waarden van mijn vijverwater corrigeren? Met welke middelen? Ik heb een PH waarde van 6.5, een KH waarde van 5 en een GH waarde van 15. Ook is n

mijn vijver water niet écht helder meer, ik gebruik een UV lamp van 36 watt en heb géén last van vissterfte, de vijver bevat ongeveer 10.000 liter water

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jan,

Allereerst zou ik even checken of de tests die je gebruikt nog houdbaar zijn. Als je PH waarde uit je kraanwater hoger is kun je je PH-waarde al verhogen door water te verversen. 

De KH waarde is aan de lage kant. Deze moet tussen de 6 en de 8 zijn. Daarvoor kunt u de Pond pro KH+ toevoegen. https://www.a2koi.nl/pond-pro-kh-4-kg.html  

Is de UV lamp ouder als 1 jaar? Dan zouden we u adviseren om een nieuwe UV lamp aan te schaffen. De lamp werkt nog wel, maar geeft minder UV-straling af. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...