Jack van de Velde Posted March 18, 2022 Share Posted March 18, 2022 Mijn filter is onlangs in mijn vijver gestort met daarbij de gehele inhoud van mijn natuurlijk filter. Ondertussen 2 Koi’s overleden aan kiewrot. Als medicatie gebruik ik nu halamid-D. Na deze kuur ga ik vijverzout toevoegen. vijverinhoud is 125.000 liter. Wat is een goede dosering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denice Posted March 21, 2022 Share Posted March 21, 2022 Dag Jack, Bedankt voor uw vraag. Echter kan op basis van dit verhaal eigenlijk geen goed advies geven. Mijn advies is om even telefonisch contact met mij (Roy) op te nemen 0418-726964 en niet zomaar een zoutbehandeling te starten. Alvorens je een zoutbehandeling gaat starten dien je een beter totaalbeeld te hebben van de situatie in de vijver. Er moet een afstrijkje gemaakt worden om te onderzoeken of er niet ook nog wormen en/of parasieten aanwezig zijn in de vijver. In sommige gevallen kan het zomaar toevoegen van zout meer schade opbrengen dan goed doen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts